036 713 0940 team@takai.nl
Hospitality geur producten

Private Label voor House of Coalesce

Voor een nieuw te lanceren parfum-brand werkten we aan het concept en de branding. Een parfum met de Oosterse oudh-geur moest het worden, maar dan iets verwesterd. Een parfum dat laat zien dat Oost en West meer verweven is dan we soms denken. Een statement naar beide culturen, met als doelgroep de classy, krachtige en chique vrouw.

Aan de hand van een gezamenlijke strategiesessie waar doelen en wensen werden verzameld en besproken, ontwikkelden we een brandstory. Dit vormde de basis voor de naam en het concept. House of Coalesce.

House of Coalesce

De naam die we bedachten was House of Coalesce. Dit staat voor een plek vol saamhorigheid. Coalesce, het Franse woord voor samenvoegen of ‘mergen’, geeft de naam de juiste allure.

Het concept

De identiteit brengt Oost en West samen en laat zien dat saamhorigheid iets moois brengt. Door basisvormen telkens te combineren op andere wijzen, ontstaan patronen en stramienen. Ook het logo is opgebouwd uit twee vormen, met als resultaat een energieke zon of een ontmoetingsplek. De patronen verwijzen naar de traditionele Oosterse tegeltjes. De combinatie met een strakke, vriendelijke Westerse letter en zachte pasteltinten geeft het geheel een unieke uitstraling. Dit zie je tevens terug in het packaging design, waar als finishing touch ook goud en goudfolie in is verwerkt.

Dit project is mede mogelijk gemaakt door Commplot Iscent en Ireneontwerp.