036 713 0940 team@takai.nl

Hoe ontstaat een Scented Private Label?

Strategie

We kunnen zonder veel achtergrondinformatie producten voor je produceren. Maar liever werken we aan een doelgericht plan. Want wat is eigenlijk het idee achter het geurproduct of -collectie? Wat maakt het sterk? Wat zijn je wensen en waarom, en hoe denk je je (verkoop)doelen te bereiken? Onze jarenlange ervaring in (neuro-)marketing en concepting zetten we in om dit in kaart te brengen. We gaan met elkaar om tafel en in een of meerdere sessies vormen we de visie en strategie. Dit vormt direct de briefing voor de conceptfase en design-afdeling. 

Concept

In de conceptfase brengen we strategie en creativiteit samen. Met onze design-afdeling creëren we de brandstory en maken deze visueel. We bedenken en visualiseren het overkoepelende thema; dit is het creatieve haakje waaraan alles opgehangen kan worden. Tevens geven we richting aan productkeuze, look & feel, materialen etc. Dit presenteren we als moodboard en/of conceptvoorstel, wat het leidende document wordt voor de verdere uitrol. 

Ontwerp

Na de conceptontwikkeling kunnen we de diepte in. We beginnen met het creatief ontwerpen van de verpakkingen op basis van het concept en de brandstory en ontwerpen zowel de secundaire verpakking als de etikettering/bedrukking voor de primaire verpakking.

Onze packagingdesigners hebben ervaring met het ontwerpen van verpakkingen voor geuproducten. Ze houden rekening met materialen, de werking met vloeistoffen, transport, displaying etc. Tevens is kennis over INCI (International Nomenclature Cosmetic Ingredient, oftewel Internationale Naamgeving voor Cosmetische Ingrediënten) aanwezig. Hierdoor zorgen we dat ingrediënten, gevareniconen etc. op een juiste manier vermeld worden.

Sourcing

Zijn de ontwerpen goedgekeurd dan kan het sourcen beginnen. Onze projectmanagers (die bij het gehele traject betrokken zijn) zoeken de juiste match tussen de wensen en de productie/realisatie. De productontwerpen dienen als briefing.

Doordat bij de strategie ook de gewenste consumentenprijzen worden behandeld, kunnen we gericht sourcen (binnen het gewenste budget) naar passende materialen, productiemethodes, en veredelingstechnieken.

Desgewenst worden er samples en hardcopy proefdrukken verzorgd en houden we rekening met sustainable oplossingen.

 

Geur

Geurexpert Jorg Hempenius van Iscent maakt een vertaling van de brandstory en het concept, naar een passende geur.

Creatie van een eigen geur door Jorg, kan op basis van een selectie uit bestaande geuren of op basis van een geur op maat. Jorg neemt jullie mee in het proces en organiseert meerdere ‘geurensessies’ om tot een gewenst eindresultaat te komen.

 

Productie

Wanneer concept, ontwerp, verpakkingen en geur naar wens zijn, kan de productie worden opgestart. Dit doen we niet zelf, maar besteden we uit bij de in de sourcing-fase geselecteerde suppliers. Oftewel: zij die het beste passen bij jullie wensen. Ambachtelijk gemaakte kaarsen vragen nou eenmaal om een ander productieproces dan parfums in grote productiehoeveelheden. Onze projectmanagers weten hierin de weg en hebben continu contact met de suppliers waarmee we werken (en een hotline tijdens de productie).

Direct contact