036 713 0940 team@takai.nl

Hoe ontstaat een Scented Private Label?

Strategie

We kunnen zonder veel achtergrondinformatie producten voor je produceren. Maar liever werken we aan een doelgericht plan. Want wat is eigenlijk het idee achter het geurproduct of -collectie? Wat maakt het sterk? Wat zijn je wensen en waarom, en hoe denk je je (verkoop)doelen te bereiken? Onze jarenlange ervaring in (neuro-)marketing en concepting zetten we in om dit in kaart te brengen. We gaan met elkaar om tafel en in een of meerdere sessies vormen we de visie en strategie. Dit vormt direct de briefing voor de conceptfase en design-afdeling.

Concept

In de conceptfase brengen we strategie en creativiteit samen. Met onze design-afdeling creëren we de brandstory en maken deze visueel. We bedenken en visualiseren het overkoepelende thema; dit is het creatieve haakje waaraan alles opgehangen kan worden. Tevens geven we richting aan productkeuze, look & feel, materialen etc. Dit presenteren we als moodboard en/of conceptvoorstel, wat het leidende document wordt voor de verdere uitrol.

Ontwerp

Na de conceptontwikkeling kunnen we de diepte in. We beginnen met het creatief ontwerpen van de verpakkingen op basis van het concept en de brandstory en ontwerpen zowel de secundaire verpakking als de etikettering/bedrukking voor de primaire verpakking.

Onze packagingdesigners hebben ervaring met het ontwerpen van verpakkingen voor geuproducten. Ze houden rekening met materialen, de werking met vloeistoffen, transport, displaying etc. Tevens is kennis over INCI (International Nomenclature Cosmetic Ingredient, oftewel Internationale Naamgeving voor Cosmetische Ingrediënten) aanwezig. Hierdoor zorgen we dat ingrediënten, gevareniconen etc. op een juiste manier vermeld worden.

Realisatie

Ook bij de stappen naar de daadwerkelijke realisatie kunnen we de helpende hand bieden. Wij kennen leveranciers in binnen- en buitenland en brengen je graag met ze in contact. Zo kom je aan tafel met de beste parfumeurs en suppliers. De brandstory zoals we die gemaakt hebben binnen het concept-hoofdstuk, is hierbij te gebruiken als briefing. Je laat hiermee in één oogopslag zien wat de bedoeling is en wat je wensen zijn zodat de suppliers snel en gericht aan de slag kunnen.